להעביר מסר כמו בטיקטוק
להעביר מסר כמו בטיקטוק
הטיקטוק מאפשר ליוצרות ויוצרי תוכן להפיץ תוכן ויראלי אפילו אם אין להם עוקב אחד וחוקר הפסיכולוגיה החברתית דר' סטיבן ראת'גה (שהפך בעצמו לכוכב טיקטוק מדעי פופולארי) מסביר את 4 השלבים שיבטיחו אפקטיביות של מסר או תוכן לימודי בצילום עצמי של וידאו.
1. Hook
ה- hook הוא הכותרת או המשפט הראשון שנאמר בסרטון והוא יכול לעשות את ההבדל בין נטישה לצפייה מלאה.
מטרתו לשכנע את הצופה לא לגלול אלא להמשיך עד הסוף, ממש כמו כותרת של מאמר או של פוסט שמושכים אותנו לקרוא טקסט.
משפטhook אפקטיבי צריך להבטיח (ולקיים) משהו טוב שיקרה לנו אם נצפה במסר.
2. מסר מרכזי
בעידן הסרטונים הקצרצרים המסר המרכזי יועבר ב- 15-40 שניות, זהו בעצם לב התוכן והוא צריך להיות מזוקק וענייני, ללא מידע מיותר. היכולת לזקק מסר היא אומנות בפני עצמה. אנו ממליצים להתחיל עם מסר ארוך יותר ואז לקצוץ ולקצוץ עד שמגיעים למסר ממוקד שאותו מצלמים.
3. Take Away
ה- Take Away הוא משפט אחד שקהל היעד יכול לקחת לעצמו בעקבות המסרים שהועברו. זהו משפט מעשי שמסכם את המסר באופן שכל אחד מאיתנו יכול ליישם.
4. הנעה לפעולה
מילות הסיום- Call to Action נועדו לאפשר פעולת המשך, צפייה בעוד סרטונים, הזמנה ללמידה מעמיקה יותר וכדומה.
המבנה המוצע מתאים כמובן לכל פלטפורמה של וידאו ואין צורך להיצמד אליו באופן קבוע, אך הוא יכול לשמש מתווה מוצלח לכל מי שרוצה לייצר סרטון קצרצר שבו מלמדים, או רוצים להעביר מסר כלשהו.
לכניסה לסרטון הדגמה שממחיש את 4 השלבים לחצו כאן